dimarts, 4 de juny del 2013

PINTURA SOBRE ARGILA EN SEC I TENDRE



Aquestes pràctiques les vam fer conjuntes, per tant l'entrada és la mateixa.


Pel que fa a la rajola ja seca, primer marquem el dibuix amb un punxó. Per anar sobre segur és millor fer abans el dibuix en paper, posar-lo sobre la rajola i resseguir-lo. 


Un cop es té la silueta feta procedim a pintar amb el colorant. S'ha de intentar no passar-se amb el dissolvent ni tampoc amb el pigment, s'ha de aconseguir una barreja perfecte perquè no quedi el color massa saturat ni quedi una àurea de dissolvent al voltant de allà on s'ha pintat. 

Després de pintar s'ha de deixar assecar bé (es recomana deixar-la una setmana si es pot). Quan ja està sec hi apliquem una capa de vernís i es posa al forn. A classe en vam fer dos cuites per evitar que els colors es corresin. La tècnica que vam fer servir és diu sota coberta, si ho haguessim fet a la inversa (primer el vernís i després es pinta) seria la sobre coberta.

La rajola sortida del forn és força diferent a la que s'havia pintat. Almenys en quan a color canvia bastant, s'enfosqueix (es pot veure perfectament a les imatges). Si s'ha posat més d'una capa es nota molt al resultat, s'acomulen les coloracions i queda més fosc. A l'hora de pintar es fàcil no adonar-se'n. 


Pel que fa a la ceràmica, també vam fer rajoles. Vam tallar la ceràmica en forma de quadrat, intentant que fes el mateix de allargada que d'alçada. Seguidament la vam pintar en fresc mateix, sobre el fang. Per fer-ho vam fer servir l'engalba, que és argila líquida barrejada amb diferents òxids (òxid de ferro vermell, diòxid de manganès, terra d’Alcanyís), depèn de la coloració de l'òxid l'engalba queda d'un color o altre. Es pot jugar amb plantilles a l'hora de pintar. Hi ha altres tècniques de decoració del fang tendre com la decoració de aresta en la que s'utilitzen motllos per donar relleu a dibuixos. 

Seguidament es deixa secar i es posa al forn.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada